KALAU NAK ANAK LELAKI, SUAMI KENA MAKAN BANYAK SEAFOOD?

KALAU NAK ANAK LELAKI, SUAMI KENA MAKAN BANYAK SEAFOOD?

INI TIPS UNTUK MERANCANG JANTINA ANAK‼️👫 Agak peliklah kalau siapa tak pernah berangan nak anak perempuan atau anak lelaki kan? Kalau boleh pilih, memang seronok tapi tak kisahlah jantina anak yang mana pun, itu merupakan rezeki dari Allah. Tetapi, tak salah kalau kita mencuba. Banyak tips yang boleh dijumpai di laman internet mengenai tips-tips mendapatkan anak mengikut jantina yang kita mahukan tetapi tak tahu mana satu yang betul. Jadi, kalau anda keliru nak ikut tips…

Baca Lagi..

Berat Badan Berlebihan Menyebabkan Sukar Hamil?

Berat Badan Berlebihan Menyebabkan Sukar Hamil?

Tak dinafikan berat badan adalah salah satu punca menyebabkan wanita sukar untuk hamil lagi. Namun, berita baiknya, berat badan berlebihan bukanlah sebab tunggal mengapa perempuan susah untuk mengandung. Ada beberapa pelbagai faktor lain yang mungkin menjadi penyebab terhalangnya hasrat murni seorang ibu yang ingin menambah zuriat. Ketahui Punca Penghalang Ibu Menambah Zuriat Menurut Pakar Perbidanan Dan Sakit Puan, Dr. Norintan Zainal Shah yang dipetik dari artikelnya dalam majalah Pa&Ma berpendapat, ada TIGA SEBAB UTAMA yang perlu diberikan…

Baca Lagi..

12 Perkara Untuk Buatkan Suami Anda Terkulai

12 Perkara Untuk Buatkan Suami Anda Terkulai

Perkahwinan itu diibaratkan seperti membina sebuah masjid. Mempertahankan ikatan suami isteri supaya kekal bahagia bukan sekadar hubungan seksual sahaja. Kebahagiaan itu merangkumi banyak perkara. Bagi isteri yang baru berkahwin, di awal perkahwinan kekurangan diri dapat dimaafkan. Tetapi selepas beberapa tahun berkahwin kenalah cari formula bagaimana hendak menambat hati sang suami supaya tetap menyayangi anda. Anda memang sudah “pakar” dalam hal bercinta. Namun apakah anda sudah 100% pasti apa yang anda lakukan itu cukup memuaskan hati…

Baca Lagi..

Tips Suami Isteri Bahagia

Tips Suami Isteri Bahagia

Setiap pasangan yang berkahwin pasti mengharapkan mahligai cinta yang di bina kekal hingga ke Jannah. Adat perkahwinan, sedangkan lidah lagikan tergigit inikan pula suami isteri. Sesekali berselisih faham adalah norma perkahwinan tetapi sekiranya dibiarkan berterusan tanpa jalan penyelesaian boleh menjadi virus yang melumpuhkan kebahagiaan suami isteri. Disini kami kongsikan beberapa tips kebahagiaan suami isteri ini ,diharap mampu memberi sedikit panduan untuk setiap pasangan yang sudah atau bakal berkahwin memanfaatkannya untuk kebahagiaan bersama. Tips Untuk Suami Ramai…

Baca Lagi..

Amalkan 14 Cara Betul Pulihkan Badan Lepas Bersalin

Amalkan 14 Cara Betul Pulihkan Badan Lepas Bersalin

“Orang dulu-dulu berpantang siap ada bara api. Letak di belakangnya bagi menggantikan tungku yang ramai wanita guna sekarang.” Haa… ada ke yang berani nak pantang macam tu? Habis saja berpantang, kulit-kulit badan siap boleh dikupas-kupas keluarkan selepas dipanggang 45 hari. “Hasilnya, orang dulu lagi kuat dari kita.” Tapi sekarang ini tidaklah perlu melalui sesi berpantang yang menyakitkan sebegitu. Cuma perlu jaga saja 14 cara berpantang yang amat mudah ini dan tak merumitkan. Tapi 14 hal…

Baca Lagi..

Cara Mudah Kira Waktu Subur Selepas Haid!

Cara Mudah Kira Waktu Subur Selepas Haid!

“Dah setahun mencuba, masih belum ada rezeki nak timang ‘baby’. Mungkin kena ikut cara yang doktor cakap, kira waktu subur selepas haid betul-betul. Mudah-mudahan kali ni berhasil.”   Bagi pasangan yang ternanti-nanti kehadiran cahaya mata, penting untuk anda tahu cara kira waktu subur selepas haid dengan tepat. Ini dapat meningkatkan peluang anda untuk hamil. Tapi, bagaimanakah cara yang sebenar untuk membuat kiraan tersebut? Dan bagaimana pula kalau seseorang tidak tetap haidnya? APAKAH WAKTU SUBUR DAN…

Baca Lagi..

17 Perkara Yang Isteri Harus Buat Untuk Menambat Hati Suami

17 Perkara Yang Isteri Harus Buat Untuk Menambat Hati Suami

Tahun-tahun pertama perkahwinan adalah tempoh paling bahagia bagi pasangan suami isteri.. .. namun dengan selarinya peredaran waktu, kasih sayang yang dirasakan selama ini dirasakan semakin memudar. Ada isteri yang merasakan suaminya sudah tidak menyayanginya lagi. Tidak, jangan melulu menyalahkan suami. Mungkin anda jugalah penyebabnya. Mari kita semak kembali apa yang kebanyakan suami sukakan dan mahukan daripada isterinya. Berikut adalah 17 perkara yang isteri perlu beri perhatian dalam menambat hati suami: 1. Mengambil berat tentang penampilan…

Baca Lagi..

9 Tip Romantik Suami Isteri Untuk Kekal Bahagia (No 5 Ramai Isteri Malu Nak Buat)

9 Tip Romantik Suami Isteri Untuk Kekal Bahagia (No 5 Ramai Isteri Malu Nak Buat)

Sama ada baharu berkahwin atau sudah lama, tentu anda mengimpikan layanan yang romantik dan penuh kasih sayang daripada pasangan. Ramai yang menganggap, istilah romantik hanya terletak pada kalimat ‘I LOVE YOU’ semata-mata. Hakikatnya, nek menjadi pasangan yang romantik tidaklah sesukar mana. Buktinya, anda boleh amalkan tip-tip romantik suami isteri ini agar rumah tangga yang dibina terus kekal bahagia. 1. Isteri Bersalaman & Mencium Tangan Suami Sikap romantik boleh digambarkan apabila isteri bersalaman dan mencium tangan…

Baca Lagi..

Tips Hubungan Intim Suami Isteri

Tips Hubungan Intim Suami Isteri

Pengeluaran air mani selepas bersetubuh adalah biasa. Namun jika pengeluarannya banyak, itu menjadikannya luar biasa dan mungkin ada kaitan dengan cara wanita itu mengemas atau mengemut faraj yang menjadi amalan kebiasaan wanita selepas bersetubuh. Cara paling bijak ialah: Untuk wanita itu mendekatkan kedua-dua lutut ke dada untuk mengelakkan air mani daripada keluar sambil melegakan pembukaan faraj supaya air mani mendap ke dalam faraj. Posisi menyalurkan ereksi dari belakang dengan wanita menyujud juga sesuai untuk memastikan…

Baca Lagi..

Ibu Hamil “WAJIB” Amalkan Doa Ini

Ibu Hamil “WAJIB” Amalkan Doa Ini

Sewaktu hamil banyak perkara yang boleh dilakukan supaya bayi yang lahir sihat, cerdas, dan berakhlak baik. Selain daripada senaman,cara pemakanan ibu hamil, dan beberapa cara lain yang dilakukan sepanjang kehamilan . Namun sebagai orang islam tentunya tidak akan seimbang jika tidak disempurnakan dengan berdoa. Kerana segala sesuatu yang ada di bumi adalah atas izin Allah s.w.t. Berdoa merupakan perkara penting yang tak boleh dilepaskan dari kehidupan sehari-hari kita Jom amalkan doa ini, semoga pengguna dan…

Baca Lagi..
1 2