6 Penyebab Darah Haid Berwarna Coklat, dari yang Normal Sehingga Perlu Berjumpa Doktor

6 Penyebab Darah Haid Berwarna Coklat, dari yang Normal Sehingga Perlu Berjumpa Doktor

Darah haid tidak selalu berwarna merah terang. Warna darah haid setiap wanita mungkin berbeza-beza, bergantung kepada tahap kepekatan atau jumlah darah. Walau bagaimanapun, ramai wanita yang mengadu darahnya hanya coklat. Apabila ini berlaku, soalan utama yang biasanya timbul adalah sama ada warna darah haid coklat adalah normal? Darah Haid Coklat Adakah Ia Normal? Dalam kebanyakan kes, darah haid coklat adalah normal. Warna coklat menandakan darah telah berada di rahim cukup lama dan warnanya tidak lagi…

Baca Lagi..

3 Waktu Terbaik Minum SUSU

3 Waktu Terbaik Minum SUSU

Anda semua tahu tak betapa penting nya kita untuk minum susu setiap hari? anda tahu ker waktu terbaik untuk minum susu?? . Nak minum waktu bila tu? Bagi yang belum tahu susu ni perlu diminum pada waktu tertentu je tau, Semestinya ada kebaikan dan manfaat jika minum susu pada waktu yang ditetapkan, Disini kami kongsikan 3 Waktu terbaikk minum susu.. Kenapa? Hal ini kerana ianya membuat tidur lebih nyenyak Di dalam susu terdapat kandungan zat…

Baca Lagi..

ORANG LELAKI WAJIB BACA NI!

ORANG LELAKI WAJIB BACA NI!

Anda lelaki maskulin? Apa itu maskulin? Perspektif maskulin dari kaca mata wanita bukan merujuk kepada ketampanan lelaki semata. Tetapi dikategorikan sebagai lelaki dewasa yang menjaga penampilan diri agar tampak bergaya. Orang tua-tua lama mengatakanya sebagai ‘sindrom anak bujang’. . Tapi, bergaya sahaja tidak cukup, mereka perlu lebih mementingkan kesihatan dan aspek kebersihan diri. Kan lelaki tu ketua atau bakal ketua keluarga, perlulah memanfaatkan kesihatan seadanya untuk jangkamasa panjang sampai ke akhir usia. . Pendek kata…

Baca Lagi..

KALAU NAK ANAK LELAKI, SUAMI KENA MAKAN BANYAK SEAFOOD?

KALAU NAK ANAK LELAKI, SUAMI KENA MAKAN BANYAK SEAFOOD?

INI TIPS UNTUK MERANCANG JANTINA ANAK‼️👫 Agak peliklah kalau siapa tak pernah berangan nak anak perempuan atau anak lelaki kan? Kalau boleh pilih, memang seronok tapi tak kisahlah jantina anak yang mana pun, itu merupakan rezeki dari Allah. Tetapi, tak salah kalau kita mencuba. Banyak tips yang boleh dijumpai di laman internet mengenai tips-tips mendapatkan anak mengikut jantina yang kita mahukan tetapi tak tahu mana satu yang betul. Jadi, kalau anda keliru nak ikut tips…

Baca Lagi..

Berat Badan Berlebihan Menyebabkan Sukar Hamil?

Berat Badan Berlebihan Menyebabkan Sukar Hamil?

Tak dinafikan berat badan adalah salah satu punca menyebabkan wanita sukar untuk hamil lagi. Namun, berita baiknya, berat badan berlebihan bukanlah sebab tunggal mengapa perempuan susah untuk mengandung. Ada beberapa pelbagai faktor lain yang mungkin menjadi penyebab terhalangnya hasrat murni seorang ibu yang ingin menambah zuriat. Ketahui Punca Penghalang Ibu Menambah Zuriat Menurut Pakar Perbidanan Dan Sakit Puan, Dr. Norintan Zainal Shah yang dipetik dari artikelnya dalam majalah Pa&Ma berpendapat, ada TIGA SEBAB UTAMA yang perlu diberikan…

Baca Lagi..

12 Perkara Untuk Buatkan Suami Anda Terkulai

12 Perkara Untuk Buatkan Suami Anda Terkulai

Perkahwinan itu diibaratkan seperti membina sebuah masjid. Mempertahankan ikatan suami isteri supaya kekal bahagia bukan sekadar hubungan seksual sahaja. Kebahagiaan itu merangkumi banyak perkara. Bagi isteri yang baru berkahwin, di awal perkahwinan kekurangan diri dapat dimaafkan. Tetapi selepas beberapa tahun berkahwin kenalah cari formula bagaimana hendak menambat hati sang suami supaya tetap menyayangi anda. Anda memang sudah “pakar” dalam hal bercinta. Namun apakah anda sudah 100% pasti apa yang anda lakukan itu cukup memuaskan hati…

Baca Lagi..

Tips Suami Isteri Bahagia

Tips Suami Isteri Bahagia

Setiap pasangan yang berkahwin pasti mengharapkan mahligai cinta yang di bina kekal hingga ke Jannah. Adat perkahwinan, sedangkan lidah lagikan tergigit inikan pula suami isteri. Sesekali berselisih faham adalah norma perkahwinan tetapi sekiranya dibiarkan berterusan tanpa jalan penyelesaian boleh menjadi virus yang melumpuhkan kebahagiaan suami isteri. Disini kami kongsikan beberapa tips kebahagiaan suami isteri ini ,diharap mampu memberi sedikit panduan untuk setiap pasangan yang sudah atau bakal berkahwin memanfaatkannya untuk kebahagiaan bersama. Tips Untuk Suami Ramai…

Baca Lagi..

Amalkan 14 Cara Betul Pulihkan Badan Lepas Bersalin

Amalkan 14 Cara Betul Pulihkan Badan Lepas Bersalin

“Orang dulu-dulu berpantang siap ada bara api. Letak di belakangnya bagi menggantikan tungku yang ramai wanita guna sekarang.” Haa… ada ke yang berani nak pantang macam tu? Habis saja berpantang, kulit-kulit badan siap boleh dikupas-kupas keluarkan selepas dipanggang 45 hari. “Hasilnya, orang dulu lagi kuat dari kita.” Tapi sekarang ini tidaklah perlu melalui sesi berpantang yang menyakitkan sebegitu. Cuma perlu jaga saja 14 cara berpantang yang amat mudah ini dan tak merumitkan. Tapi 14 hal…

Baca Lagi..

Cara Mudah Kira Waktu Subur Selepas Haid!

Cara Mudah Kira Waktu Subur Selepas Haid!

“Dah setahun mencuba, masih belum ada rezeki nak timang ‘baby’. Mungkin kena ikut cara yang doktor cakap, kira waktu subur selepas haid betul-betul. Mudah-mudahan kali ni berhasil.”   Bagi pasangan yang ternanti-nanti kehadiran cahaya mata, penting untuk anda tahu cara kira waktu subur selepas haid dengan tepat. Ini dapat meningkatkan peluang anda untuk hamil. Tapi, bagaimanakah cara yang sebenar untuk membuat kiraan tersebut? Dan bagaimana pula kalau seseorang tidak tetap haidnya? APAKAH WAKTU SUBUR DAN…

Baca Lagi..

17 Perkara Yang Isteri Harus Buat Untuk Menambat Hati Suami

17 Perkara Yang Isteri Harus Buat Untuk Menambat Hati Suami

Tahun-tahun pertama perkahwinan adalah tempoh paling bahagia bagi pasangan suami isteri.. .. namun dengan selarinya peredaran waktu, kasih sayang yang dirasakan selama ini dirasakan semakin memudar. Ada isteri yang merasakan suaminya sudah tidak menyayanginya lagi. Tidak, jangan melulu menyalahkan suami. Mungkin anda jugalah penyebabnya. Mari kita semak kembali apa yang kebanyakan suami sukakan dan mahukan daripada isterinya. Berikut adalah 17 perkara yang isteri perlu beri perhatian dalam menambat hati suami: 1. Mengambil berat tentang penampilan…

Baca Lagi..
1 2